Nominovani za "Aurea" nagradu
"Limundo" - aukcijski sajt

“Limundo” je najveći i i najuspešniji aukcijski sajt za fizička lica na prostoru Srbije, pokrenut s idejom da Limundovci, članovi “Limunda”, kupuju i prodaju predmete jedni od drugih. Sajt su 2006. godine pokrenula braća Nenad i Vladimir Nikolić, ali je prekretnica u njegovom razvoju bila prošla, 2009. godina, kada je u projekat uloženo 435.000 EUR. U “Limundo” je investiralo ukupno 11 evropskih firmi, koje su prepoznale značaj razvoja takvog sistema u Srbiji, a Vladimir Nikolić je ostao vlasnik i direktor “Limunda”.

INOVATIVNOST

“Limundo” je najveći i i najuspešniji aukcijski sajt za fizička lica na prostoru Srbije, pokrenut s idejom da Limundovci, članovi “Limunda”, kupuju i prodaju predmete jedni od drugih. Sajt su 2006. godine pokrenula braća Nenad i Vladimir Nikolić, ali je prekretnica u njegovom razvoju bila prošla, 2009. godina, kada je u projekat uloženo 435.000 EUR. U “Limundo” je investiralo ukupno 11 evropskih firmi, koje su prepoznale značaj razvoja takvog sistema u Srbiji, a Vladimir Nikolić je ostao vlasnik i direktor “Limunda”.

INOVATIVNOST

Najveći aukcijski sajt u Srbiji “Limundo” trenutno ima oko 45.000 registrovanih korisnika i 140.000 aukcija na nivou meseca. Na svaka 4 minuta registruje se jedan član, dok je broj postavljenjih artikala za prodaju dostigao 25.000 mesečno. Od 2006. godine putem “Limunda” je prodato oko million predmeta- od salvete do bagera.

“Limundo” je namenjen prvenstveno fizičkim licima, tako da je neophodno da se korisnici registruju i dobiju svoj nalog. Prijava je besplatna, a pošto “Limundo” tim nastoji da ima kvalitetne i zainteresovane korisnike, svaki novi član prolazi rigoroznu proveru. Proces provere korisnika se trenutno odvija kroz nekoliko segmenata: provera e-maila, broja mobilnog telefona i lične karte. U saradnji sa policijom i vojskom vrši se zaštita korisnika od prevaranata, ilegalne prodaje kao i prodaje zabranjenih predmeta (npr. zabranjena je prodaja oružja, arhivskog blaga i sl.). Posle provere, korisnik može da postavi predmet koji želi da proda- sa fotografijom, opisom i početnom cenom, koja je nekada i samo 10 dinara. Limundovci su najzainteresovaniji za tehniku i kolekcionarstvo – numizmatiku, filateliju, retke predmete. Korisnik određuje trajanje aukcije, do desetak dana, koja se završava u tačno precizirano vreme, tako da je nadmetanje pri kraju najzanimljiviji deo.

“Limundo” je zapravo posrednik između prodavca i kupca, a način dostavljanja predmeta ponuđač unapred precizira- lično, poštom, kurirskom službom, po dogovoru, itd. Kao posrednik, “Limundo” uzima određenu proviziju sa naloga korisnika, a kredit na “Limundu” se dopunjuje kao pripejd kredit na mobilnom telefonu. Za sada postoji samo opcija uplate u banci, ali će u najskorijoj budućnosti zaživeti i e-banking i m-payment putem mobilnih telefona.

Za 2010. “Limundo” tim je sebi postavio nekoliko ciljeva. U planu je uvođenje takozvanog “Limundo keša”, koji je testiran na malom uzorku, ali nije primenjen zbog komplikovane procedure plaćanja putem Interneta u Srbiji. Reč je o svojevrsnom virtuelnom novcu koji bi se koristio za trgovinu na sajtu i kojim bi se izbegle finansijske transakcije, a na kraju bi se isplata vršila uobičajenim putem- preko bankarskih računa. Takođe, “Limundo” želi da razvije i stranicu za mobilne telefone, s obzirom na to da se danas koriste sve moderniji aparati koji imaju lak pristup Internetu. Korak dalje je razvoj SMS servisa, koji će omogućiti da se porukom ponude artikli na prodaju i da se prati aukcija.

DRUŠTVENA KORISNOST

Sistem “Limundo” razvija preduzetnički duh kod članova i navodi ih na to da sami proizvode i plasiraju svoje proizvode putem Interneta. Omogućio je da svi oni koji žele nešto da prodaju ili kupe po povoljnim cenama mogu to da urade putem globalne mreže. Limundo je time podstakao i razvoj elektronskog poslovanja i približio ga građanima Srbije. Članstvima u Privrednoj komori Srbije i Privrednoj komori Beograda pokušava da dopre do svih preduzetnika i malih i srednjih preduzeća kojima je ovakav način plasmana interesantan.

“Limundo” tim i svi njegovi članovi koriste Internet i softvere kao osnov svog poslovanja. Time se vrši minimalan impakt na ekologiju, a kroz posebne sekcije propagira brigu o okolini i promoviše ozelenjavanje. Takođe, “Limundo” aktivno učestvuje u svim okruglim stolovima i raspravama vezanim za Internet poslovanje, bezbednost na Internetu i sl.

Kvalitet “Limunda” potvrđuju i nagrade:

-najbolji e-commerce sajt, E-trgovina 2007, Palić

-najbolji e-commerce projekat godine, wfest.org 2009.

– prema oceni PC Press-a, “Limundo” je drugu godinu za redom među prvih 50 sajtova Srbiji u 2009.

FINANSIJSKI POTENCIJAL

Veb sajt “Limundo” ima oko 45.000 registrovanih korisnika i 140.000 aukcija na nivou meseca. Na svaka 4 minuta registruje se jedan član, broj postavljenjih artikala za prodaju je dostigao 25.000 mesečno, a od početka rada putem “Limunda” prodato je oko million predmeta. Zahvaljujući investiciji u 2009. godini uveden je korisnički servis koji služi kao podrška svim Limundovcima i onima koji to žele da postanu, a servis radi 7 dana u nedelji od 08.00h do 24.00 h. Osim pružanja svih informacija vezanih za aukcije i rešavanja nesporazuma korisnički servis sistematizuje zahteve korisnika i prosleđuje ih programerskom sektoru koji ih konstantno implementira i razvija nove sisteme.

Investicija od 435.000 EUR u 2009. bila je namenjena:

– razvoju korisničkog servisa, zapošljavanju novih ljudi i njihovoj obuci, otvaranju besplatne linije za poziv radi pružanja adekvatne podrške

– bezbednosti i zaštiti podataka kao i samoj proveri korisnika (unapređenje sajta i platforme, serverska podrška koja omogućava da sajt radi brzo i da može da se obradi velika količina podataka)

– razvoju marketinga i brige o klijentu koji bi kroz različite segmente PR i marketinških aktivnosti promovisao e-poslovanje u Srbiji kao i sam “Limundo”.

Pre investicije “Limundo” je imao 5 zaposlenih, sada ih ima 16. Pre investicije “Limundo” se nije nalazio ni među 100.000 najposećenijih sajtova prema Alexi, a danas je na 21. mestu za područje Srbije. U Bosni i Hercegovini zauzima 197, a u Hrvatskoj 986 mesto. Svakog dana na “Limundu” se završava oko 1.000 uspešnih aukcija, a sistem provizije je sledeći:

4% do 2.000 din.

3% do 20.000 din.

2% do 100.000 din.

1% preko 100.000 din.

Tendencija rasta na “Limundu” je očigledna- u januaru 2010. je ostvaren rast od 45% prijavljenih članova. Do kraja godine planirano je da taj sajt ima oko 150.000 članova, a posao će uskoro dobiti još tri nova radnika.

eKapija portal izbor za investiciju godine organizuje drugi put za redom, dok je dodelu nagrade “Aurea 2010” podržalo Wiener Städtische osiguranje.

Postavite komentar