Nominovani za "Aurea" nagradu
Playerhunter - Društvena mreža za fudbalere

Startap kompanija Playerhunter pokrenula je prošle godine istoimenu društvenu mrežu za fudbalere, koja igračima omogućava veći vizilibitet, kao i povezivanje sa klubovima.

Fudbalski igrači se u nalaženju novih klubova, naime, uglavnom oslanjaju na lične kontakte i nedostaje im efikasna onlajn mreža u kojoj mogu da se povezuju sa zainteresovanim stranama, budu viđeni i prepoznati. Digitalizacijom sistema transfera, Playerhunter platforma omogućava sportistima da predstave svoj talent i sposobnosti putem CV-a, video materijala i statistika, dok menadžerima i skautima pruža mogućnost otkrivanja igrača. Kao poseban cilj, Playerhunter ima povećanje vidljivosti igrača nižih liga, koji inače nemaju šansu da se predstave na tržištu.

Ideju za društvenu mrežu Playerhunter započeli su pre tri godine da razvijaju sadašnji CEO kompanije Stevan Radak, dugogodišnji investicioni bankar i bivši košarkaš i bivši fudbaler Partizana Vuk Živković. Na ideju o pokretanju startapa došli su kada su primetili da dosta igrača ima problem da se “plasira na tržište”, pronađe odgovarajući klub i dobrog menadžera.

Platforma funksioniše dve godine, dok je 2017. bila ključna za njen razvoj. Plasirana je nova, unapređna verzija i pojačane su marketinške aktivnosti, a društvena mreža Playerhunter sada okuplja oko 70.000 korisnika iz celog sveta.

Dosada su u njen razvoj privatni investitori i poslovni anđeli investirali oko 1,2 mil EUR, a zbog lakše komunikacije i kontakta sa investitorima firma je sada registrovana u EU, u Austriji, sa predstavništvom i u Beogradu.

INOVATIVNOST

Problem za većinu od 265 miliona svetskih fudbalskih igrača predstavlja to što je njihov uspeh postao prekomerno zavisan od ličnih kontakata, poznanstava, agenta i menadžera, a ovakav vid poslovanja i napredovanja, pokazao se efikasnim za samo 1% profesionalnih igrača.

Playerhunter društvena mreža, dostupna na Android, iOS i WEB platformama, rešava ovakav problem omogućavajući milionima igrača na svim nivoima širom sveta da budu viđeni i primećeni kod sportskih radnika, te otkriveni kod klubova. Prema podacima FIFA, oko 95% od ukupno 265 miliona registrovanih fudbalera, igra u nižim ligama, a klubovi često nemaju sredstva za putovanja niti mrežu skauta, pa je ovakva društvena mreža posebno značajna za povećanje vidljivosti igrača nižih liga, koji nemaju šansu da se predstave na tržištu.

Playerhunter tako, povezuje izvozno kao i uvozno tržište igrača, te spaja celokupnu fudbalsku zajednicu. Digitalizacijom sistema transfera, platforma omogućava sportistima da putem svog profila predstave svoj talent i sposobnosti kroz CV, video materijal ili statistiku, dok menadžerima i skautima pruža mogućnost otkrivanja upravo onakvih igraća kakvi su im potrebni.

Na taj način, cilj Playerhunter-a je da uzdrma i demokratizuje industriju koja godišnje vredi 400 mlrd EUR, kroz digitalizaciju i povećanu transparentnost.

Prošle godine, srpsko-austrijski startap Playerhunter našao se na listi top 50 najinovativnijih sportskih kompanija na svetu u organizaciji HYPE fondacije. Ta fondacija, sa sedištem u Londonu, predstavlja globalnu platformu za povezivanje i investiranje u sportske inovacije i okuplja više od 17.000 članova.

DRUŠTVENA KORISNOST

Vizija Playerhunter-a je digitalizacija komunikacije u sportu i omogućavanje svim zainteresovanima za fudbal da budu uspešni u svojim karijerama, bez obzira na to odakle dolaze i koje početne uslove imaju. Želja osnivača je da Playerhunter bude platforma za regrutaciju koja omogućava ljudima u svetu sporta da ostanu u kontaktu sa poznanicima, ugovore nove poslove, ali i da mladim fudbalerima omogući da apliciraju za inostrane akademije, kampove…

Sa druge strane, iako aplikacija ne zamenjuje posao menadžera, ona ga umnogome olakšava.

Ova društvena mreža, između ostalog, korisnicima nudi i učestvovanje u kampovima velikih svetskih klubova, kao što je kamp FC Barcelona i City Football Performance Program Manchester City. Zainteresovani igrači se prijavljuju putem mreže, a odabrani dobijaju besplatno učešće u kampu.

Playerhunter je besplatna platforma za sve korisnike, a u ovoj startap kompaniji planiraju i osnivanje Playerhunter fondacije, koja će uz pomoć partnera investirati u nerazvijena područja, kako bi sva deca imala uslove da se bave fudbalom, kako u Srbiji, tako i u inostranstvu.

FINANSIJSKI POTENCIJAL

Razvoj društvene mreže Playerhunter započeo je pre dve godine, i prva ulaganja su bila lična sredstva, a onda je došla i podrška iz Austrije, u čijem glavnom gradu se danas nalazi sedište kompanije.

Nakon iteriranja sa dva prototipa, osnivači su uspeli da prikupe preko milion evra za razvoj kompletne verzije mreže, koja je izašla u oktobru 2017. godine. Investitori koji ulažu u Playerhunter su poslovni ljudi iz SAD, Italije, Poljske, Velike Britanije, Nemačke… Novac je najviše distribuiran u softverski razvoj i programere, a prošla, 2017. godina bila je ključna za proboj na tržištu. Od oktobra 2017, kada je plasirana nova, unapređna verzija platforme, te su i pojačane marketinške aktivnosti, broj registrovanih korisnika porastao je za 45.000 (sa 20.000 na 65.000). Reč je prevashodno o fudbalerima sa Balkana, iz Jugoistočne Azije, Turske, Istočne Afrike i sa nemačkog govornog područja. Zemlje koje će biti u fokusu u narednom periodu i iz kojih očekuju najviše korisnika, su Nemačka, Austrija i Švajcarska, zatim skandinavske zemlje, Velika Britanija, Francuska, Brazil, Poljska, kao i Rumunija i Albanija.

Playerhunter procenjuje rast svojih registrovanih korisnika u narednih 12 meseci na milion. Razgovaraju i sa venture capital fondovima, koji ulažu u ovakvu vrstu startapa, o novim investicijama i veruju da će podići rundu investiranja na 1,5 mil EUR, što bi im omogućilo da ovaj broj korisnika dostignu do marta 2019. godine.

U kompaniji su u protekloj godini pojačali i marketinške aktivnosti – reklamiraju se na društvenim mrežama, preko influensera i na specijalizovanim fudbaskim sajtovima.

U svetu inače, postoji još nekoliko sličnih plaformi, ali zasad niko nije dostigao kritičnu masu korisnika koja bi omogućila top poziciju.

Playerhunter ne naplaćuje procenat od transfera i ne bavi se zaključivanjem poslova, ali predstavlja idealnu platformu za oglašavanje sportskih medicinskih proizvoda i opreme, trgovinskih lanaca, prehrambenih proizvoda, sportskog turizma, proizvoda za lečenje povreda – od čega ubuduće očekuju direktan izvor prihoda. Ovaj sistem je tehnički spreman i trebalo bi da zaživi u prvoj polovini 2018. godine.

I kampovi koje Playerhunter organizuje, takođe, predstavljaju direktan generator prihoda preko uzimanja provizije od učešća. Početkom januara organizovali su tako kamp u Beču, od koga su prihodovali od naknade učesnika. Imali su 70-80 prijava sa kotizacijom od oko 300 EUR po učesniku.

Kompanija je prošle godine pobedila i na Venture Capital forumu u Beogradu, u konkurenciji među oko 30 startapova.

U kompaniji ističu i da je, osim što Playerhunter pruža priliku milionima fudbalskih igrača da budu viđeni i otkriveni, ovaj poslovni model prilagodljiv i drugim sportovima, uz mogućnost povećanja tržišnog potencijala na 500 miliona igrača.

Ukoliko je Playerhunter društvena mreža za fudbalere Vaš favorit za investiciju godine ovde možete glasati.

Postavite komentar