Baby Food Factory – Fabrika dečije hrane

Nominovani za "Aurea" nagradu
Baby Food Factory - Fabrika dečije hrane

Fabrika dečje hrane (Baby Food Factory) otvorena je u oktobru 2018. godine u Dobanovcima. Misija tima koji stoji iza ove investicije bila je da se namlađoj, ali i najosetljivijoj populaciji ponudi visokokvalitetna i zdrava dečja hrana.

Reč je o greenfield investiciji, a u fabrici sa najmodernijim postrojenjima proizvodi se kompletan asortiman dečje hrane koji čine suve žitne kaše, tečne žitne kaše, sokići, pirei u staklenoj, ali i u novoj mekanoj “pauč ambalaži”, pod sopstvenim brendom Nutrino.

Fabrika se prostire na 33.500 m2, od čega je 13.600 pod krovom. U investiciju je uloženo 34 mil EUR, što projekat Baby Food Factory čini jednom od najvećih investicija u Srbiji, ali i najvećom domaćom investicijom u 2018. godini.

Naime, fabrika se nalazi u vlasništvu srpskih investitora i partnera u ovom projektu, porodice osnivača kompanije Nelt i biznismena Gorana Vukovića, koji na ruskom tržištu godinama unazad uspešno posluje u oblasti proizvodnje dečije hrane. Više od 25 godina iskustva u sličnim poslovnim operacijama i uspešan poslovni model sa teritorije Ruske Federacije, prenet je i u Srbiju, kako bi se domaćem i regionalnom tržištu ponudila proizvodnja domaće dečije hrane koja zadovoljava svetske standarde.

Od samog početka, u ovoj fabrici su sebi postavili visoke standarde proizvodnje i time se opredelili za odgovoran pristup po pitanju kvaliteta i bezbednosti hrane. U svakom delu našeg proizvodnog procesa, pre svega posebnu pažnju posvećujemo očuvanju zdravstvene ispravnosti naših proizvoda, u skladu sa međunarodno propisanim standardima.

INOVATIVNOST

Prilikom osnivanja Fabrike dečje hrane – Baby Food Factory glavna misija bila je pružiti bebama i mamama visokokvalitetnu i zdravu dečju hranu. U Fabrici u Dobanovcima proizvodi se kompletan asortiman dečje hrane, kao što su suve žitne kaše, tečne žitne kaše, sokići, pirei u staklenoj, ali i u novoj mekanoj “pauč ambalaži”.  Svi proizvodi pakuju se pod brendom Nutrino za Evropsko tržište i brendom “Kada ja porastem “ za zemlje Rusije i zajednice nezavisnih država.

Kao što je već navedeno, reč je o savremenoj fabrici sa najmodernijim postrojenjima i opremom.

Inovativnost projekta ogleda se u novim standardima u proizvodnji dečije hrane koje je Baby Food Factory doneo na ovdašnje tržište, a u pogledu najsavremenije visoko efikasne, procesne i tehnološke opreme.

Čitav proizvodni prostor, laboratorija i logistički hodnici fabrike uređeni su po standardima takozvanih “panela čistih soba”. Reč je o standardima koji podrazumevaju potpuno odsustvo nečistoće i uslovima koji se koriste u operacionim salama i farmaceutskim postrojenjima.

Imajući u vidu da paneli čistih soba nisu standard ni praksa za proizvodnju dečije hrane, već izbor tima koji predvodi Baby Food Factory, jasno je da je briga o zdravom odrastanju najmlađih duboko utkana u filozofiju proizvodnje dečije hrane koju kompanija želi da uspostavi na domaćem tržištu.

O standardima se vodilo računa još u fazi projektovanja izborom odgovarajućih materijala (poptupno upravljanje klimatizacijom objekta) kao i konstruktivnim rešenjima samih proizvodnih linija, fizičko-hemijskom i mikrobiološkom laboratorijom i kontrolom proizvodog procesa od ulaznih sirovina, preko procesa prerade, do gotovih proizvoda. Ovakav proizvodni proces garantuje najviši kvalitet i bezbednost proizvoda.

Inovacije su prisutne i u samom asortimanu Nutrino proizvoda, kroz uvođenje novih kategorija na domaće tržište dečje hrane (tečne žitne kaše i kompoti), novih kombinacija ukusa, kao i kroz inovacije u pakovanjima.

Pauč ambalaža, slivirane staklene teglice, termoskupljajuća folija koja štiti proizvod od svetlosti, prašine i otvaranja, kao i upotreba zipera kod suvih žitnih kaša koji omogućava višekratno korišćenje, samo su neki od svetskih trendova u ovoj oblasti, koje je Fabrika dečije hrane prva ponudila domaćim i regionalnim potrošačima.

Navedena tehnologija proizvodnje sa opremom velikog kapaciteta, koji prevazilazi potrebe regionalnog tržišta, kao i kompletan portfolio proizvoda u oblasti dečje hrane, daje Baby Food Factory-u kompetetivnu prednost  i pozicionira je kao jedinstvenu domaću kompaniju na našem tržištu.

DRUŠTVENA KORISNOST

S obzirom da je glavna delatnost Baby Food Factory proizvodnja hrane za tako osetljivu kategoriju konzumenata kao što su deca, društvena odgovornost se iznad svega ogleda u implementaciji najviših standarda proizvodnje, kako bi se obezbedila najkvalitetna dečja hrana.

Od samog početka u kompaniji su sebi postavili visoke standarde proizvodnje i time se opredelili za odgovoran pristup po pitanju kvaliteta i bezbednosti hrane. U svakom delu proizvodnog procesa, pre svega posebna pažnja posvećuje se očuvanju zdravstvene ispravnosti proizvoda, u skladu sa međunarodno propisanim standardima.

U Fabrici dečje hrane sa velikom odgovornošću se odnose prema kontroli kvaliteta. Sirovine koje se koriste u proizvodnji su u skladu sa najstrožim evropskim standardima i nabavljaju se isključivo od sertifikovanih dobavljača.

U proizvodnji se koristi najsavršeniji proces filtriranja vode, takozvana reverznu osmozu, kojom se odstranjuju i nasitnije čestice i nečistoće. Ovakvim načinom filtracije dobija se voda za piće visokog kvaliteta koja se može koristiti i u medicinske odnosno laboratorijske svrhe. U sastavu fabrike posluju fizičko-hemijska i mikrobiološka laboratorija koje imaju najsavremeniju opremu. Vrši se i stroga kontrolu ulaznih sirovina, materijala, kontrola proizvodnog procesa, kao i kontrola gotovih proizvoda.

Takođe, redovno se vrše preventivne kontrole svakog pojedinačnog segmenta poslovanja, kako bi se, pored stalnog nadzora i održavanja visokog nivoa kvaliteta, kontinuirano pronalazila i nova rešenja radi unapređenja svakog dela proizvodnog programa za najmlađe.

Pored tehnologije koja je u skladu sa najvišim svetskim standardima, u kompaniji su se opredelili za Baby food kvalitet vođeni najstrožim zahtevima Pravilnika i Standarda. Poštuju se GMP (good manufacture practice) i GHP (good hygiene practice). Bezbednost i visok kvalitet proizvoda potvrđuje i  poštovanje standarda ISO 9001:2015, FSSC 22000 i HACCP.

Pored ovoga, izdvaja se i ekološka svest i odgovornost prema prirodi, pa su se u Fabrici dečje hrane opredeli za potpuno odsustvo štetnih gasova u okolini, dok se sve otpadne vode prerađuju i potpuno prečišćene ispuštaju u vodene tokove. Time je apsolutno eliminisan negativan uticaj na životnu sredinu.

Pored posvećenosti deci i roditeljima, iz Baby Food Factory kažu da su na isti način posvećeni i podizanju kvaliteta i stvaranju boljeg okruženja za celokupnu zajednicu.

Sama činjenica da Baby Food Factory predstavlja jednu od najvećih investicija, i najveću domaću investiciju u 2018. godini, kao i da su u prvoj fazi uposlili 110 stručnjaka različitih profila, a taj broj će u narednih nekoliko godina dostići 350 – govori u prilog da projekat već doprinosi unapređenju privrednog ambijenta zajednice u kojoj posluju i plasmanu domaćih proizvoda na tržištu regiona, EU, Rusije i Zajednice nezavisnih država.

Tokom same izgradnje objekta, generalni izvođač radova Termoinženjering d.o.o. uposlio je 33 domaća podizvođača (građevinski, zanatski, elektro, mašinski radovi). Za potrebe svakodnevne proizvodnje velikim delom koriste se sirovine domaćih dobavljača koji ispunjavaju zahtevane standarde kvaliteta.

Sa planiranim nastavkom ulaganja u proizvodne kapacitete, koji će podrazumevati i kontinuirano proširivanje asortimana, očekuje se i srazmerno povećanje saradnje sa domaćim proizvođačima, uz najavljeno otvaranje novih radnih mesta.

FINANSIJSKI POTENCIJAL

Baby Food Factory je greenfield investicija u iznosu od 34 mil EUR, što ovu fabriku dečje hrane čini jednom od najvećih investicija u Srbiji 2018. godine i najvećom domaćom investicijom.

Sve neophodne uslove za realizaciju same investicije u pogledu zemljišta, kompletne infrastrukture i potrebnih dozvola obezbedio je investitor. Realizaciju investicionog projekta pomogli su Privredna komora Srbije i Razvojna agencija Srbije, kroz ugovor o dodeli sredstava podsticaja, a koji će biti realizovan tokom narednog perioda. To će doprineti ukupnom povećanju izvoznog učinka Srbije.

Dnevni kapacitet proizvodnje podrazumeva 50 tona ukusne i zdrave dečje hrane koja će se pored domaćeg i regionalnog (Srbija, Crna Gora, Bosna i Hercegovina, Makedonija, Albanija, Kosovo, Hrvatska, Slovenija), naći i na tržištu jugoistočne Evrope, Ruske Federacije i Zajednice nezavisnih država u kojoj su Azerbejdžan, Belorusija, Jermenija, Kazahstan, Kirgistan, Moldavija, Tadžikistan i Uzbekistan.

Komplementaran program – suve žitne i tečne mlečne kašice i pirei – prodavaće se u Rusiji, što je posebno značajno za poboljšanje izvoznog učinka republike Srbije na ruskom tržištu.

Takođe, planiran je nastavak ulaganja u proizvodne kapacitete jer je trenutno završena samo prva faza investiranja. Kroz nova ulaganja postojeći asortiman će biti kontinuirano proširivan novim proizvodima, što otvara nove perspektive razvoja i dalji rast plasmana na tržištu Evrope.

Moderna oprema i kvalitetni ljudski resursi otvaraju mogućnost saradnje kompanije Baby Food Factory sa drugim kompanijama čija je proizvodnja zasnovana na srodnim kategorijama proizvoda.

 

Komentari (4)

moje dete je odusevljeno sa vasom hranom a posebno baba i deda dok gledaju kako slatko jede

Voleo bih da Bff pobedi jer sam isprobao neke njihove proizvode i mnogo su dobri.Mislim da ce se proizvodi svideti mnogim mališanima.

BFF ima odlicne proizvode za djecu, a ni mi odrasli ne ostajemo ravnodusni. Zelim im puno uspjeha – da zadrze kvalitet i iznenadjuju nas sa novim proizvodima u buducnosti.

BFF ima odlicne proizvode za decu. Zelim im puno uspeha– da zadrze kvalitet i iznenadjuju nas sa novim proizvodima u buducnosti.

Postavite komentar